Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2011

MARIELLA SIMONI - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Έκθεση
MARIELLA SIMONI
“μετάξι του φυτού, μετάξι της πέτρας”, 2011 - 1978


Επιμέλεια Έκθεσης : Ντένης Ζαχαρόπουλος
Διάρκεια : 19 Δεκεμβρίου 2011 έως 26 Φεβρουαρίου 2012
Εγκαίνια : Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου 2011, 20:00
Η έκθεση είναι αφιερωμένη στην Κατερίνα Καφοπούλου

    Το Μουσείο Άλεξ Μυλωνά – Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει την έκθεση της Mariella Simoni “μετάξι του φυτού, μετάξι της πέτρας”, 2011-1978, σε επιμέλεια Ντένη Ζαχαρόπουλου. Η έκθεση είναι μια παραγωγή του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, του Institute for Contemporary Art and Thought ITYS και του art@gavrilos.gr και θα παρουσιαστεί από τις 19 Δεκεμβρίου 2011 έως και τις 26 Φεβρουαρίου 2012. Η έκθεση εγκαινιάζεται τη Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου 2011 στις 20:00 και τη συνοδεύει κατάλογος.

Η Mariella Simoni έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1977. Το 1979 θα κάνει μια σειρά από έργα στην Αθήνα, που θα παρουσιαστούν στη συνέχεια στην γκαλερί Bernier με θεωρητικά κείμενα του Ντένη Ζαχαρόπουλου και θα αποτελέσουν μια αρχή για συστηματική συνεργασία για αρκετά χρόνια. Από τότε έρχεται στην Ελλάδα συχνά, έχει ζήσει και δουλέψει για μεγάλες περιόδους, έχει συνεργαστεί έκτοτε με την γκαλερί Επίκεντρο στην Πάτρα και την Batagianni Gallery στην Αθήνα. Έργα της βρίσκονται σε πολλές αθηναϊκές συλλογές και οι σχέσεις της με Έλληνες καλλιτέχνες συμπεριλαμβάνει κάποιους σημαντικούς ιστορικούς καλλιτέχνες όπως ο Κουνέλης ή ο Ακριθάκης, για να αναπτυχθεί ιδιαίτερα με καλλιτέχνες της γενιάς της όπως ο Νίκος Μπάικας, ο Γιώργος Χατζημιχάλης, ο Απόστολος Γεωργίου και να επεκταθεί σε ένα συστηματικό διάλογο με την νεότερη γενιά.


Τα έργα που εκτίθενται στην παρούσα έκθεση έχουν γίνει όλα στην Ελλάδα με την συνεργασία και την στήριξη του Γαβριήλ Μιχάλη, με τον οποίο η Mariella Simoni ξεκινά να συνεργάζεται από το 1979. Η έκθεση είναι αφιερωμένη στην Κατερίνα Καφοπούλου που από την πρώτη έκθεση παρακολούθησε με οξυδέρκεια και γενναιοδωρία το έργο της και υποστήριξε το ιδιαίτερο πνεύμα και την αντισυμβατική της στάση όπως φαίνεται στο παρακάτω δημοσιευμένο κείμενο στο περιοδικό Artforum, που ο Αυγουστίνος Ζενάκος το παραθέτει στο άρθρο του στην εφημερίδα Το Βήμα (φύλ.13/6/2004): «αποπνέουν μια αίσθηση ανασφάλειας και ερημιάς που διεισδύει σε έναν χώρο ελεγχόμενης εγκατάλειψης. H προσέγγισή της στην ανασφάλεια είναι αναζωογονητική γιατί αντιμετωπίζει τον φόβο χωρίς άγχος ή αγωνία, δεχόμενη ότι είναι μια αναπόφευκτη πραγματικότητα της ζωής. Παρ' όλα αυτά, της συμπεριφέρεται σαν μια δυναμική κατάσταση - που την υπαινίσσονται η κίνηση του έργου της και οι έμμεσες γωνίες που χρησιμοποιεί - που μπορεί να οδηγήσει στην έρευνα, στην αλλαγή και στη δημιουργικότητα. Τη βλέπει σαν μια αεικίνητη και θετική κατάσταση που αντιτίθεται στην ασφάλεια που υπαγορεύει στάση. Η Σιμόνι απομυθοποιεί την ανασφάλεια».

Όπως αναφέρει ο επιμελητής της έκθεσης Ντένης Ζαχαρόπουλος:
Και οι καλύτερες ακόμα προθέσεις δεν μπορούν να αποκλείσουν το ερώτημα το οποίο τίθεται πριν ακόμα αναφερθεί κανείς στο ποια είναι η «θέση της ζωγραφικής» σήμερα. Αυτό είναι ένα ερώτημα που αφορά τον κόσμο μέσα στον οποίο η τέχνη και η ζωγραφική μπορούν να υπάρχουν ή και να μην υπάρχουν. Τα νήματα που πλέκουν και ξεπλέκουν αυτό τον κόσμο απλώνουν σύγχρονα μια χαοτική διασπορά πάνω σε έναν δομικό ιστό. Σε αυτό τον ιστό η κατεύθυνση του νήματος που δένει τα πράγματα μεταξύ τους και η μορφή του χρόνου που ξεδιπλώνει την τάξη των γεγονότων συνιστούν τη μορφή της τέχνης και το νόημα των παραστάσεών μας. Αυτή η κατασκευή δεν είναι τίποτα παραπάνω από τις συνθήκες των ίδιων μας των δυνατοτήτων. Γιατί η τέχνη πρέπει πάντα να αγγίζει τις ρίζες της ίδιας της ύπαρξης, αλλιώς παραμένει απλώς ένα κατασκεύασμα.
Στη διάρκεια της καριέρας της, η Mariella Simoni έχει ασχοληθεί με αυτό το ερώτημα και έχει ακολουθήσει αυτό το στενό μονοπάτι, μαζεύοντας τα ωραιότερα λουλούδια και τα πιο ώριμα φρούτα.  Το έργο της είναι γεμάτο από γενναιοδωρία, μια γενναιοδωρία που τα χρώματα και οι γεύσεις της είναι απαλλαγμένα από πολυτέλεια και ματαιοδοξία, και μας προσφέρεται με την υπόσχεση της ευτυχίας.  Αυτή η ευτυχία βρίσκεται πέρα από το αντικείμενο και παρουσιάζεται στο υποκείμενο: είναι η ευτυχία του να νιώθεις ζωντανός, να νιτι﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ςνταςώθεις ότι όλα είναι πιθανά και να συμμετέχεις σε μια παγκόσμια αναταραχή, όπως ένα φυτό που δωρίζεται στον ήλιο, όπως ένα παιδί χαίρεται τον κόσμο.
Η Mariella Simoni είναι μια προφητική καλλιτέχνης, μια ζωγράφος άπειρης κίνησης και παρήγορης σκέψης.  Σε μια εποχή που ο κόσμος μοιάζει να καταρρέει, το έργο της υψώνεται μπροστά μας και τρυφερά μας κρατάει το βλέμμα, πριν αυτό φτάσει στον ορίζοντα του τέλους.


Την έκθεση συνοδεύει το δοκίμιο ενός βιβλίου σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Cornelia Lauf, με κείμενα του Ντένη Ζαχαρόπουλου και της Cornelia Lauf, η υλοποίηση του οποίου οφείλεται στην ευγενική υποστήριξη του Institute for Contemporary Art and Thought ITYS.


Βιογραφικά στοιχεία

Γεννήθηκε στο Dezanzano της Ιταλίας το 1948.
Ζει στην Ιταλία.

Ατομικές Εκθέσεις

1975       Sulla pelle di un Witz, Cavellini Gallery, Brescia
1976       La verbe etre de G. Bataille, Deambrogi Gallery, Milan
1977       Melancolie, Cavellini-Deambrogi Gallery, Milan
1978       Via Crivelli, Deambrogi Gallery, Milan
          Palazzo dei Diamanti, Ferrara
          Galerie Del Falconiere, Ancona
1980   All' alteza del cuore, Galerie Karen et Jean Bernier, Αθήνα
          The parallel window, New York
          Perspective, Bale (cat.)
1981   Franz Paludetto Gallery, Turin
         Fabjbasaglia Gallery, Bologna
1982        Deambrogi Gallery, Milan
          Galerie Karen et Jean Bernier, Αθήνα
1983         Galerie Catherine Issert , Sait-Paul-de-Vence
1984         Galerie Peter Pakesch, Vienna
1985         Galerie Franz Paludetto, Turin
1987         Galerie Peter Pakesch, Vienna
1989         Galerie Peter Pakesch, Vienna
           Ecole Regionale Superieure d'expression Plastique, Tourcoing (cat.)
1990         Galerie Peter Pakesch, Vienna
1991         Galerie Jennifer Flay, Paris
           Galerie Ric Urmel, Gand
1994   Galerie Jennifer Flay, Paris
          Γκαλερί Επίκεντρο, Πάτρα
1995   Galerie Patrick de Brock, Knokke, Belgium
1996   Galerie Patrick de Brock, Knokke, Belgium
1997   Centre d' Art Contemporain, La Ferme du Buisson, Marne-la-Vallee(cat.)
1999   Galerie Kulli St.Gallen, Switzerland
2002     Academia Belgica, Rome
2004   Batagianni Gallery, Αθήνα
2011   “Dinner for 13 without trator”, event, Paris


Ομαδικές Εκθέσεις

1978    Cara Morte, Galerie Chiostro di Cavirate ( cat.) ,
1980    Galerie Annina Nosei, New York,
1981    Razionale Decorativo, Promatrice delle Belle Arti, Turin (cat.),
1983    Galerie Peter Pakesch, Vienna
1986    Docks Dora, Turin,
DieWahlverwandtschaften-Zitate, Steinscher Werbst, Standtmuseum, Graz    (cat.), 1986
1988     Destini incrociati, Castello di Rivara 
            Galerie Peter Pakesch, Vienna
1990         Diaphane, Ecole Regionale Superieure d'expression Plastique, Musee des Beaux  Arts, Tourcoing
1992    Documenta 9, Kassel
           Shoshana Wayne Gallery, Los Angeles
1993    De la main a la tete, Centre d' Art Contemporain domaine de Kerguehennec(cat.), France
1994        Praxis, Centre d' Art Contemporain domaine de Kerguehennec, France (cat.)
Breda Museum, Holland
Museum van Hedendaagse Kunst, Gand , Belgium
1995    La Mediteranee des femmes, Universite de Lille, with the collaboration of the Italian institute of Lille
1996    Gallerie Clock Tower, New York
           Franc vest and French, MoMA, New York
1998    Open, Invited ev+a 1998, Limerick
1999    Musee d’ Art Moderne, Villeneuve d’ Asq
2000    SMAK (Museum van Hedendaagse Kunst) , Gand
2001    Collection FRAC Nord/Pas de Calais, Bruxelles
2006    The 1980s – A TOPOLOGY, Museu Serralves – Museu de Arte Contemporanea, Porto, Portugal (cat.)
2009    Sequences, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Αλατζά Ιμαρέτ, Θεσσαλονίκη


Αρθρογραφία

1976     Melancolia di M.Simoni, Flash Art
1980     Denys Zacharopoulos, il Taglio Ipotetico, Acrobat Mime Parfait, p. 97-102
1981        Mariella Simoni, una mostra a Milano: La tela e il Vetro, Domus No 631,    September
1983   Denys Zacharopoulos, Posture de distance, Artistes no 16, year 83 p. 44-57
1984   Viva Vienna, Domus no 651, June, p.70
1985   Mariella Simoni, Juliet (Art Magazine) February- March p.20
1986         Ornament der Mauer vor der Angst, Leander Kaiser, Durch /5, Kunstverein, Graz
1991          Roland van de Sompel, Diaphane, De Morgen
1992          David Pagel, the Melody Lingers, Los Angeles Times
Ann Wilson Lloyd, Mariella Simoni at Jennifer Flay Gallery, Art in America January p.125
1992    Denys Zacharopoulos, The Body and the House, Arti, No 10 May-June p.72-73
1993          Doris von Drathen, Mariella Simoni, Kunst Forum
2004    Αυγουστίνος Ζενάκος, Το Βήμα (13/6/2004)


Φιλμογραφία

1977    Lasciareilsensoamarelasciare, N/B, 20'8 m


Δημοσιεύσεις

1980     Sans titre, Perspectives 80, June
1986      Mariella Simoni, Die Walverwandtschaften -Zitate-, Steirischer Herbst, Kunstverein p.128 Graz
1990   I' am moving or I' m stopping? Fama & Fortune Bulletin September


Workshop

1994          Academie Jan van Eyck, Maastricht
1995          Acedemie des Beaux Arts, Vienna
2000    City College, New York, Otranto
2010    Universita IVAV, Venezia           

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου